Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

 ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΜΑΡΤΗ 2021 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ 

ΔΗΜΟΥ ΑΡΤΑΙΩΝ


Ως μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου εργαζομένων του Δήμου Αρταίων θεωρούμε καθήκον μας να υπερασπιζόμαστε εκτός των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των εργαζομένων, και τις θέσεις εργασίας που θα πρέπει να είναι μόνιμες βάση της Συνταγματικής Επιταγής αλλά και να καλύπτουν τις μόνιμες και διαρκείς ανάγκες προς το κοινωνικό σύνολο που πληρώνει φόρους για να έχει ανταπόδοση σε υπηρεσίες.  

Οι Δήμοι για να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτή την υποχρέωση απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, θα πρέπει να είναι στελεχωμένοι και να διαθέτουν τα ανάλογα μέσα (οχήματα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, απορριμματοφόρα κτλ) καθώς και τον σωστό προγραμματισμό των εργασιών.  Δουλειά των υπαλλήλων είναι να παρέχουν τις υπηρεσίες στο κοινωνικό σύνολο και των αιρετών να φροντίζουν για την διασφάλιση των Συνταγματικών επιταγών (ορκίζονται εξ’ άλλου για αυτό) και την ευημερία του κοινωνικού συνόλου που τους εξέλεξε. 

Με πραγματική έκπληξη είδαμε την αριθ. 35/10-02-2021 (ΑΔΑ: 6ΓΛ0ΩΨΑ-ΜΨΩ) απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία αποφασίστηκε ομόφωνα η μετατροπή της εταιρείας «Αναπτυξιακή Νοτίου Ηπείρου (!!!!;;;;;) Αμβρακικού – Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρία ΟΤΑ (ΕΤΑΝΑΜ ΑΕ ΟΤΑ)» σε «Αναπτυξιακό Οργανισμό». Μελετώντας προσεκτικά τα αναφερόμενα στην συγκεκριμένη απόφαση, αλλά ακούγοντας και τις περιπτώσεις όπου ήδη έχουν ξεκινήσει την λειτουργία τους (π.χ. Δήμο Χερσονήσου) δημιουργούνται απορίες.  

Πρώτη απορία πως είναι δυνατόν ένας θεσμός όπως η τοπική αυτοδιοίκηση α’ βαθμού να μετεξελιχθεί σε κερδοσκοπικό θεσμό.  Εφόσον στην απόφαση γίνετε αναφορά ότι οι «Αναπτυξιακοί οργανισμοί» δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από τους ΟΤΑ ή και τον Κρατικό Προϋπολογισμό από πού θα βρεθούν τα έσοδα για να πληρωθούν οι υπάλληλοι που θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους προς τους ΟΤΑ;  Άρα μήπως τελικά αν δεν υπάρξει σωστή διαχείριση τελικά την πληρώσουν οι υπάλληλοι με περικοπές μισθών ή με συμβάσεις μερικών ημερών και ωρών απασχόλησης;  

Δεύτερη απορία είναι γιατί πολλές δράσεις και αρμοδιότητες των Δήμων θα πρέπει να περάσουν σε «Αναπτυξιακούς Οργανισμούς» που είναι «ανώνυμες εταιρείες ειδικού σκοπού…» και που έχουν στόχο «την επιστημονική, συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ….».  Δηλαδή αντί να ενισχυθούν οι υπηρεσίες των Δήμων με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό που θα προστατεύεται από το Σύνταγμα έναντι και τυχόν πονηρών πολιτικών (ναι υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις αν δεν το γνωρίζεται), ανοίγεται δίπλα ένα άλλο μαγαζί ως ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού που θα αντικαταστήσει ακόμη και την τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ.  Πολλά μπορούμε να πούμε και να αναλύσουμε αλλά το θέμα είναι ότι απλά οι αιρετοί φανερά πλέον δεν επιτελούν τον ρόλο τους ως υπηρέτες του κοινωνικού συνόλου.  

Επειδή εκτός από εκπρόσωποι των εργαζομένων του Δήμου μας αλλά και της πεποίθησης ότι θα πρέπει στους επόμενους εργαζόμενους να παραδώσουμε αν όχι κάτι καλύτερο τουλάχιστον αυτά που βρήκαμε εμείς, είμαστε και φορολογούμενοι πολίτες αυτού του τόπου που θέλουμε να υπάρχουν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης για όλους τους Έλληνες πολίτες.  Οι συγκεκριμένες πρακτικές γνωρίζουμε πολύ καλά τι στόχο έχουν (είπαμε ότι ήδη υπάρχουν παραδείγματα) και θα μας βρούνε απέναντί τους.  Καλούμε τέλος τους αιρετούς να αναρωτηθούν τελικά ποιος είναι ο ρόλος τους και τι παρακαταθήκη θα αφήσουν τελικά.  Αυτά που οδηγούν σε ευημερία και ανθρώπινη διαβίωση τους εργαζόμενους – πολίτες ή σε πρακτικές δουλοπαροικίας και αναπόφευκτα σε συγκρουσιακές καταστάσεις.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 


             ΜΑΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ                                                ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΥΒΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ .

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΡΤΑΙΩΝ

  ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ                                                                            ΔΗΜΟΥ ΑΡΤΑΙΩΝ                           ...